Aktuality

Personální limity hnutí ANO

Hnutí ANO nás před volbami, ale i dlouhou dobu po volbách ujišťovalo, že bude k řízení státu přistupovat manažersky a profesionálně.

Jedním z největších dlouhodobých problémů vládní administrativy je rozklad investiční činnosti, ke kterému došlo za působení předchozích pravicových vlád, zejména díky působení ministrů dopravy Bárty, Dobeše i Stanjury.

Nynější ministr dopravy Prachař přišel do vlády jako velká manažerská hvězda objevená přímo šéfem hnutí ANO A. Babišem. Jaké jsou ale prozatímní výsledky této manažerské superstar? Za prvé se Prachařovi nepodařilo změnit ani stabilizovat situaci na zcela destabilizovaném ministerstvu dopravy. Za druhé se mu nezdařilo uspokojivým způsobem vyřešit personální situaci ve vedení Ředitelství silnic a dálnic, tedy pro ministerstvo dopravy ve zcela klíčové instituci. A za třetí se, zdá se, současnému ministru dopravy Prachařovi nepodařilo vybrat vhodnou osobu do vedení Českých drah, neboť i zde se objevily vážné spekulace ohledně odvolání nedávno jmenovaného ředitele D. Kurucze.

To vše svědčí o něčem zcela jiném, než je manažerská a profesionální schopnost ministra Prachaře. Pokud se panu ministrovi zmíněné tři záležitosti nepodaří změnit do konce letošního roku, měl by se poohlédnout po nějakém klidnějším zaměstnání a A. Babiš zase po jiném a schopnějším „profíkovi“, který bude „makat“.

Jiří Paroubek

zpět na úvodní stranu
Další aktuality