Aktuality

Je ministerstvo dopravy v současném stavu schopno dostát svým slibům?

Ministerstvo dopravy plánuje, že do roku 2016 zahájí stavby za 233 miliard korun. Na to jsem skutečně velmi zvědavý. Současný ministr dopravy A. Prachař stále ukazuje, že skutečně není mužem na správném místě. Skoro bych i věřil tomu, že ministr financí Babiš do roku 2016 zajistí zmíněnou částku 233 miliard korun pro potřeby investic v dopravě.

Ovšem k tomu, aby byl naplněn závazek, který si ministerstvo dopravy dalo, je třeba, aby toto ministerstvo jeho pověřené organizace měly k dispozici i projektovou dokumentaci, hotové výkupy pozemků a tak podobně, a tyto věci předchůdci ministra Prachaře absolutně zanedbali a nebude jednoduché je napravit.

Ministr Prachař se však podle všeho ani o nápravu nesnaží. Má obrovský hendikep i v tom, že hnutí tak řečených profíků ve svých řadách ve skutečnosti žádné profíky, a tedy ani profíky na oblast dopravy, nemá.

Snad by si ministr Prachař, anebo spíše jeho nástupce, měl sjednat smlouvu s nějakou silnou personální agenturou, která by tyto věci dokázala zaštítit a najít například vhodného člověka na post šéfa ŘSD. To by ale hrozilo, že takto nalezený člověk by mohl být skutečně nezávislým odborníkem, nikoli člověkem vybraným Agrofertem, a jako takový by vybraný odborník nemusel ve svém úřadu postupovat v souladu se zájmy hnutí ANO, což by pro Babiše bylo těžko přijatelné. Takže budeme čekat, až se onen odborník vylíhne v řadách ANO, a lze předem říci, že toto čekání bude čekáním na Godota.

Za daného stavu věcí prostě ministr Prachař být ani úspěšný ani být nemůže a Babiš by měl hned po volbách ukončit jeho trápení. V podmínkách, jaké kolem ministerstva dopravy panují, může být na postu ministra dopravy úspěšný pouze skutečný politický Einstein.

Jiří Paroubek

zpět na úvodní stranu
Další aktuality