Aktuality

Debakl ČSA se promítá do mezd

Poslední informace z ČSA hovoří o tom, že vedení ČSA chce platy svých zaměstnanců snížit o 40 %. To je skutečně děsivý propad platů, se kterým budou zaměstnanci ČSA jen těžko souhlasit.

Takto špatná ekonomická situace ČSA vyvolává potřebu zabývat se nedávnou minulostí této společnosti, která po roce 2006 rozprodávala svá produktivní aktiva tak mohutně, že už v roce 2011 neměla co prodávat a z čeho se držet nad vodou.

Odpovědnost za tuto situaci v ČSA nesou především ti, kteří aerolinie v dané době vedli, tedy ministři financí Kalousek a Janota (o mrtvých jen dobře), ale také například pan Kočárník, který naskočil vypomoci do orgánů společnosti aktivizován tehdejším vedením ministerstva financí.

Poté, co byly v letech 2007–2010 vyčerpány možnosti odprodejů aktiv, došlo de facto k zapojení ČSA do Českého aeroholdingu, který využíval přebytkového rozpočtu ruzyňského letiště k sanaci ztrát ČSA.

Je zajímavé, že současnému ministrovi financí Babišovi naprosto chybí odhodlání rozkrýt, kdo stál za vytunelováním ČSA, které ve svém důsledku vedlo k prodeji minoritních majetkových podílů ČSA Korejským aeroliniím v podstatě za babku.

Jiří Paroubek

zpět na úvodní stranu
Další aktuality